דילוג לתוכן העיקרי

מצוות דאורייתא ודרבנן

שאלה

לרב שלום וברכה ידוע שיש מצוות דאורייתא ודרבנן, ויש מצווה דאורייתא ללכת אחר דברי חכמים, יוצא שכל מצווה דרבנן היא באמת דאורייתא, אז מה החילוק?
תודה רבה

תשובה

מצוות מדרבנן הן נחשבות לדרבנן למרות שהחובה לשמוע לחכמים היא מן התורה. ועשית ככל אשר יורוך. כך במצוות עשה, כמו קריאת מגילת אסתר, נר חנוכה, נט"י ועוד. וכך באיסורים כמו סוג שעטנז שאסור מדרבנן, שסוג כזה נדחה מפני כבוד הבריות, וסוג שעטנז שהוא אסור מן התורה, דוחה את כבוד הבריות. וכן כיוצא בזה.