שלום
שאלתי כבר את הרב בענין בישול עכו"ם" ועוד לא הבנתי אך להתייחס להגדרה השאלה שלי היא כך! למשל בטחינה עצם הבישול בה הוא רק קלית השומשום ושומשום עצמו אינו בא לליפתן על גבי שולחן מלכים מה שאן כן שלאחר הוספת התבלינין והנוזל שלא עברו כל תהליך בישול ורק הופכת להיות טחינה שהיא כן עולה על שולחן מלכים תודה רבה הרב
1. לענ"ד, מאחר והטחינה היא משומשום, והשומשום נאכל כמות שהוא חי, אין על הטחינה איסור בישולי גויים.
2. רבינו, איסורי ביאה, כא, יז, לא יהלכו בנות ישראל פרועי ראש בשוק. אחת פנויה ואחת אשת איש. ומשמע כל בנות ישראל, ואפילו קטנות. וכן, את"ל שהפנויה היא אשת איש שהפכה להיות פנויה היה לו לרבינו לכתוב אחת אשת איש ואחת פנויה, ולא ההיפך.
3. רבינו, תענית, ה, יד: אסור לנגן בכלי זמר, גם כשאין שותים יין. ואסור לשיר בפה, במשתה יין. וכך נפסקה ההלכה בשו"ע, או"ח, תקס,
ג. אולם כבר בימי הגאונים נהגו להתיר שירה במשתה יין, כשתוכן השירה הוא תושבחות לה', וכך נהגו אבותינו בתמן. אולם הרמ"א שם התיר גם בכלי זמר לצורך מצווה כמו חתן וכלה, ועליו סומכים היום בכל מסיבת שמחה, שיש בה מצווה, ברית מילה ובר מצווה וכיו"ב.