איפור בשבת - המשך, אודם
שאלה
אם הבנתי נכון את הילקוט יוסף (שבת ח"ג סימן ש"כ עמ' שסח - שסט) ואת דברי הרב יש מחלוקת בהגדרת 'אינו מתקיים'. שלפי הילקוט יוסף אסור אודם1 כי אינו מתנדף מאליו כמו פודרה (כמו בושם), ולפי הרב 'אנו מתקיים' זה גם שמעבירו במחי יד, ולכן מותר אודם. 1( ילקוט יוסף (הערה ז) הביא ירושלמי, המאדם אודם בשפה, חייב משום צובע..)
תשובה
אכן כן. כל צבע שיכול להימחות במחי יד במהלך השבת, לדידי הוא אינו מתקיים ומותר לתיתו על השפה או על הלחיים. ואינני יודע באיזה צבע מדובר בירושלמי, שהרי היו להם גם צבעים מתקיימים. השווה חינה וכיו"ב.