מארי יחיא אלאביץ'
שלום למו"ר הרה"ג ערוסי שליט"א ידוע שבתימן היו מחלוקות רבות בנושאי הלכה שונים, במיוחד לאחר החדרת ספרי מרן השו"ע. ידוע גם שהיו מחלוקות בין המארי הישיש (סבו של מורנו הרב יוסף קאפח מארי יחיא אלקאפח זיע"א) לבין מארי יחיא אלאביץ'. בין המחלוקות הידועות, היא המחלוקת לגבי עניית אמן לאחר ברכותיו של הש"ץ בתפילה אחת כתקנת הרמב"ם וכדו', שמארי הישיש סבר שאין לענות אמן ומארי יחיא אלאביץ' סבר שיש לענות אמן ושמעתי שהוכרעה ההלכה כמו מארי יחיא אלאביץ'.
1. האם זה נכון?
2. מדוע מורנו הרב יוסף קאפח לא הזכיר בפירושו למשנה תורה את שיטתו של מארי יחיא אלאביץ'?
1-2. לא ידוע לי שמחלוקת זו הוכרעה, אלא התלמידים נהגו לפי רבותיהם. ומטבע הדברים, הואיל ומארי יחיא אלאביץ' המשיך אחרי מארי הישיש, וכן תלמידיו הם שהמשיכו להורות, נתפשטה יותר שיטת מהר"י אלביאץ' זצ"ל. יש פעמים שהוא מזכר ובהערכה רבה, ו פעמים שלא, משום שהוא מזדהה עם שיטת סבו. ויש שהוא חולק על סבו, בגלל שהוא נאמן לאמיתה של תורה.