נוסח קידוש יום שבת
השאלה עולה לאור פולמוס וריב גדול שפרץ בבית כנסת של צעירים: מהו הנוסח המומלץ לפי ההלכה לקידוש יום שבת בבית הכנסת. האם קידוש של הברכה בלבד מספיק או שמא ראוי לקדש החל מ "ושמרו בנ"י את...."? השאלה נובעת מהעובדה שבבית הכנסת נמצאים אנשים מעדות שונות והאם הם יכולים לצאת בקידוש יום שבת של הברכה בלבד?
לפי הדין די בברכת הגפן בקידוש של יום שבת, אבל נהגו להוסיף פסוקים, יש מן הנביאים ויש מן המקרא. ובוודאי שלכתחילה יש לקיים המנהג, ואין לשנות. אלא שאם בירך רק הגפן, בוודאי שיצא כי זה עיקר הדין. ואיני מבין על מה המהומה. כל ציבור ינהג לפי מנהג אבותיו, שאמי, בלדי, אשכנז, ספרד וכיו"ב. ואם הציבור בלול הוא מכל מיני עדות, מאחר ואין הדברים הללו תפילה, ינהגו שכל מקדש יקדש לפי מנהגו. ועלינו לדעת, שאילו ידעו המנהיגים שיריבו על מה שהנהיגו, כשכל כוונתם היא טובה, להרבות בשם ה' ובתודעת קדושת השבת, לא היו מנהיגים, או שלא היו מתכוונים להנהיג לסוג בני אדם שרבים על כגון אלה. וה' ינהיגכם בדרכו הישרה לדעת דרך האמת והשלום.