דילוג לתוכן העיקרי

דברי תורה בג'קוזי

שאלה

שלום הרב, ברצוני לשאול האם מותר לומר דברי תורה (או לשמוע) בעת שהייה בג'קוזי? הג'קוזי שעליו אני מדבר הוא כמובן נפרד לגברים ובעת פעולה לא ניתן לראות מבעד למים (גם כשהוא לא פועל המים יחסית עכורים) המדובר הוא שכל גופנו, פרט לראש, נמצא מתחת למים. שאלה נוספת היא במידה וזה אפשרי לומר דברי תורה, האם חייב להיות כיסוי ראש או שאפשר בלי (הג'קוזי מקורה)?
תודה מראש וחנוכה שמח,

תשובה

לפי הרמב"ם, מקום שהוא באופן קבוע שבו נמצאים בני אדם ערומים, כמו מרחץ, ובית הכסא, אסור לומר בו דברי קודש, ואפילו להרהר. רמב"ם, ק"ש, ג
ד. האיסור הנ"ל - גם כשאדם לבוש, כי האיסור הוא מחמת המקום, שאינו ראוי שיאמרו בו דברי קודש. ולפי הרשב"א, רק מרחץ, או מקווה, שמשתמשים במים חמים, הוא מזוהם, ואין לומר בו דברי קודש. דין נוסף, שאסור לגבר ערום לומר ברכות או ק"ש, או דברי קודש, שהוא ערום. אלא אם כן יכסה ערותו, ואפילו ע"י מים עכורים, ללא שום קשר עם המקום. כלומר גם אם הוא נמצא במקום שאין נמצאים שם באופן קבוע ערומים, כמו אדם שראה מים קווים בין ההרים וירד לטבול. לגבי הג'קוזי - אם נמצאים בו ערומים, אסור להרהר בו דברי קודש, ואם בג'קוזי נמצאים בדרך כלל עם בגד ים, מותר לדבר דברי קודש ולא רק להרהר. ועל כל פנים אסור לדבר דברי קודש שאדם ערום במים.