דילוג לתוכן העיקרי

מעורב עם הבריות

שאלה

שלום כבוד הרב מפאת חשיבות העניין לתועלת ציבור עובדים שומרי מצוות, וכדי ללמוד מה השם שואל מעימנו חשבתי שמן הראוי לפרסם באתר המכובד הזה תשובה לשאלה הזאת, העניין מאד מורכב ועדין כפי שעולה מן השאלה, מצד אחד עלי להיות מעורב עם הבריות ומצד אחר עלי לדעת מתי לא להיות, למעשה השהות במקום עבודה כזה מחייבת הליכה על חבל דק ולי נראה העניין קשה מאד, לכן חשבתי אם כבוד הרב יציין כללים מנחים ברורים, יהווה הדבר נר לרגלינו לבל נכשל ומן השמים תבורך בבריות גופא ונהורא מעליא. אני עובד במשרד שהעובדים והמנהלים אינם שומרי תורה ומצוות ואנשים מכובדים וטובים.
1. מפגש גיבוש חדשי: כל העובדים/ות יושבים באולם ישיבות, מעורב גברים ונשים, נשואים ושאינם נשואים, הלבוש לא תמיד צנוע, אוכלים ושותים ואח"כ מועבר שיעור לפי תור של העובד. קשה לי להיות איתם ביחד במפגש גם בגלל שיושבים מעורב וגם חלקם בלבוש לא צנוע, וגם כשרות האוכל איננה מהדרין. המנהל מצידו רוצה שאשתתף ביחד עם כולם וכבר אמר לי כמה פעמים.
2. מסיבה בחנוכה: כל העובדים/ת ובני/ות זוגם עם ילדיהם באים למלון, יש אולם ויש פעילות מיוחדת לילדים, ויש מופע של אמן מצחיק לכולם ויש ארוחה לכולם.
3. טיול שנתי: כל העובדים/ת באים לטיול, מטיילים בחיק הטבע, יש כמובן מעבר בנחל ואז מתרחצים בבגדי ים, יש לינה בבית מלו וחדרים נפרדים לנשים וחדרים נפרדים לגברים. אינני מצטרף לטיול כמובן. השאלה: מה עלי לעשות בכל מקרה, האם להיות עם כולם או לא, האם לאכול או לא, מה לענות כששואלים למה לא באת?

תשובה

א. אם תוכל להשפיע עליהם, בדרכי נועם, לשמור על אוירה מינימאלית, שגם יהודי דתי יוכל להשתתף - מה טוב.
ב. ואם לא, השתתף רק בחלקים שאין בהם פריצות, ותאכל רק דברים כשרים למהדרין, לפי מנהגך, אבל לא בהפגנתיות.
ג. ואם גם הנ"ל אינו אפשרי, אל תשתתף, ותסביר למנהל שלא יקפיד עליך.
ד. ואם גם הנ"ל לא משכנע את המנהל, לטווח ארוך, יש לחפש מקום עבודה אחר.