דילוג לתוכן העיקרי

תדיר ושאינו תדיר תדיר קודם

שאלה

לק"י שלום עליך מארי. ידוע לנו כי זמן מנחה כל היום וזמן מוסף עד 7 שעות אבל חכמים קבעו לנו כלל תדיר ושאינו תדיר תדיר קודם יוצא מזה שאם הגיע זמן מנחה ואדם לא לא התפלל מוסף עפ"י הכלל הזה מתפלל קודם מנחה ואח"כ מוסף, אם כך נשאלת השאלה : כאשר חנוכה יוצא בשבת עפ"י הכלל של חכמים יוצא שצריך להדליק נרות שבת ואח"כ נרות חנוכה אבל לדעת האשכנזים והספרדים צריך להדליק נרות חנוכה קודם לנרות שבת משום שאם ידליק נרות שבת ידליק נרות שבת הוא הכניס את השבת ולכן לא יוכל להדליק נרות חנוכה. האם נכון שאדם הכניס את השבת מרגע שהדליק נרות? אודה לרב אם יוכל להסביר בנושא זה ואם יוכל להסביר את המנהג שלנו

תשובה

אתה צודק, וכן הורה מורנו הרב יוסף קאפח. להדליק נר שבת, ואח"כ נר חנוכה. ואין בהדלקת נר שבת משום קבלת שבת. ולא היית צריך לתת ראייה מתפילת מנחה ומוסף, אלא מחנוכה וראש חודש שחלו בשבת, שבספר ראשון קוראים פרשת השבוע, ובספר שני עניין ראש חודש, ובספר שלישי ענין חנוכה. בגלל הכלל שתדיר קודם. אלא שהנוהגים להקדים נר חנוכה לפני נר שבת, אומרים שנר חנוכה, יש בו פרסום הנס והוא עדיף על תדיר.