בירור במהרי"ץ
יורנו רבנו, האם יכול להיות שלפני מו"ר ועט"ר גאון עוזנו מהרי"ץ זצוק"ל לא היו מונחים כתבי היד של הרמב"ם וכשהוא ציטט מהרמב"ם הוא התכוון לדפוסים, או שכל פעם שמורנו מהרי"ץ הסתמך על רמב"ם הוא התכוון לרמב"ם המדוייק (לפחות שהיה לפניו) מכתבי היד ולא על פי הנדפס. יורנו רבנו ושכרו כפול מן השמים
אני מניח שהיו לו כתבי יד, שהרי יש פעמים שהוא מתייחס לגירסאות בנוסחאות קדומות. אולם נראים הדברים, שמהרי"ץ לא בדק הרבה כתבי יד. כתבו שגם בתכאליל נראה שלא בדק תכאליל רבים. גדול היה האיש ומאור רבני תימן, אך בתקופה יותר מאוחרת ניתנה תשומת לב גדולה יותר לבירור הנוסחאות בכתבי יד עתיקים, וכן לגילוי כתבי יד ונוסחאות קדומות, וכן לתכאליל קדומים. כשם שבארץ המודעות גדלה פי כמה, ונאספו כתבי יד קדומים, רמב"ם, ע"י גופים שונים וכן תכאליל עתיקים. ואין בכל אלה כדי להמעיט מדמותו ומתרומתו של מהרי"ץ.