דילוג לתוכן העיקרי

מדינת ישראל

שאלה

שלום לכבוד הרב יש לי 3 שאלות.
1. האם מדינת ישראל היא "קודש"? היות והגדרתי למדינה היא ריבונות יהודית של עם ישראל על ארץ ישראל. ומה דעת מארי בעניין?
2. האם למדינת ישראל יש דין מלכות? כלומר שאנו מחוייבים בחוקים שחוקקה הכנסת למרות שבתורה אין אותם?
3. סירוב פקודה - קראתי שהרב לא בעד סירוב פקודה בטענה שזה יגרום לקרע בעם. במחילה אבל קשה לי, הרי ראינו איזה קרע זה עשה למתנחלים! הרבה מהנוער התקלקל (סמים, בלי מסגרת, עבריינות, חזרה בשאלה ועוד), הרבה איבדו אמון במדינה ובמנהגיה. למה לוותר לשמאלנים על חשבון המתנחלים? ועוד יותר מזה, למה לוותר על האמת? אם אסור אז אסור! אף אחד לא יגיד שמותר לאכול חזיר כי איזה שמאלני רוצה שאני אוכל חזיר.

תשובה

1. ארץ ישראל היא ארץ הקודש, מדינת ישראל תתקדש כשתחרות על דגלה להתנהל עפ"י תורתנו הקדושה.
2. השלטון בימינו במדינת ישראל אינו מלכות, ובוודאי אינו מלכות שהיא כיסא למלכות ה'. אבל יש תוקף לשלטון כמעט כמו דין תוקף המלכות, כך סובר הראי"ה קוק זצ"ל.
3. אני עדיין בדעה זו, אף שבאמת האסכולה השמאלנית בישראל פשטה רגל מכל בחינה, אבל חובתנו לשמור על אחדות מינימאלית כדי להמשיך ולקיים את מדינת ישראל עד שנזכה למלכות בית דוד. סירוב פקודה יביא לפירוק החברה היהודית וחלילה לפירוק המדינה. צריכים בדברים כאלה להיות חכמים ולאו דוקא צודקים, ולפעול בהסברה הולמת בקרב אחינו הלא דתיים, כדי שלא יביאו את החברה הדתית למבחן קשה של חלילה סירוב פקודה. ולהכין את בני הנוער שלנו, שגאולת ישראל היא קימעה קימעה ויש בה אפילו מורדות, לא רק עליות.