דילוג לתוכן העיקרי

בהמשך לתשובת הרב - סירוב פקודה

שאלה

שלום לכבוד הרב שליט"א.
ראשית, סליחה ומחילה מהרב על סגנון השאלה לגבי סירוב פקודה. בסה"כ
רציתי להבין את עמדת כבודו.
1. הרב כתב:"יש מצבים שמנהיגים רוחניים (מורי הוראה) של הדור, צריכים לשקול בין עמידה על איסורי תורה ובין גלות וחורבן מקדש." לא הבנתי ממה כבוד הרב כל כך חושש? מה כבר יכול לקרות אם חיילים יסרבו פקודה לפנות ישובים? הרי לזה הצבא מחנך - להיות נאמן למדינה!!! יש בגידה במדינה יותר מאשר מסירת שטחים לאויבים? כחייל לשעבר, הערכים של צה"ל הם:
1. הגנת המדינה, אזרחיה ותושביה.
2. אהבת המולדת ונאמנות למדינה.
3. כבוד האדם.
2. הרב כתב:"חובתנו לשמור על אחדות מינימאלית כדי להמשיך ולקיים את מדינת ישראל עד שנזכה למלכות בית דוד." לא היתה לי כונה שהרב יפתח חנויות בשבת. כונתי היתה שכמו שסגירת חנויות בשבת, יכולה לגרום לקרע בעם (שהרי יש חילונים שרוצים שהחנויות יהיו פתוחות) ולמרות זאת אנו לא חוששים לומר את האמת שהמדינה תהיה עם אופי יהודי! משמע, סגירת חנויות בשבת. כך אנו לא צריכים לפחד ולומר את האמת בנוגע לפינוי ישובים, ולחשוש לקרע בעם.
תודה רבה. שוב סליחה ומחילה מכבוד הרב.

תשובה

אני איני מסכים לפינוי יישובים, חלילה, ולא לשימוש בצה"ל לצרכים אלו. אבל אם חלילה נתקבלה החלטה, ואם חלילה, שוב משתמשים בצבא, השיטה אינה סירוב. כי העם יתפרק. מאחר והשלטון, שאינו דתי, יפעל בכל הכוחות, כביכול בשם החוק, ולאן נגיע?! יש להפגין, יש להתפלל, יש לזעוק, יש להסביר, רק לא מלחמת אחים, וסירוב פקודה המוני יפרק את הצבא, ויפרק את העם, זוהי הערכתי, והלוואי שאני טועה.