דילוג לתוכן העיקרי

שיטת הרמב"ם

שאלה

שלום לכבוד הרב רבנו כתב במורה "כל דבר שהוכח – לא תוסיף אמיתתו ולא יתחזק הנכון שבו בהסכמת כל העולם עליו, ולא תגרע אמיתתו ולא יחלש הנכון שבו אם יחלקו כל אנשי הארץ עליו" שאלתי היא, ברגע שרוב הראשונים למשל אומרים דבר מסויים, דרך הבנה מסויימת, ולאחד מהראשונים יש דרך הבנה אחרת שהיא יותר מובנת לנו, זה לא נראה שהם הבינו דברים שאנחנו לא מבינים ולא ירדנו לעומק הבנתם? איך הכלל הזה פועל במקרים כאלו?

תשובה

רבינו התייחס במורה נבוכים למשהו שהוכח מדעית. ואתה מתייחס למחלוקת הלכתית עיונית, שאפשר ודעת היחיד היא הנכונה. ואם היתה לנו סנהדרין היתה בודקת את הדעות השונות, ומחליטה מהי הדעה האמתית שלפיה ינהגו כל ישראל.