דילוג לתוכן העיקרי

חוזר וניעור

שאלה

מה הדין לגבי חמץ שהתבטל בשישים לפני הפסח אם יש דין חוזר וניעור בפסח שהרי מרן השו"ע פסק שאין דין חוזר וניעור כלל ולפי הרמ"א עפ"י תרומת הדשן מחלק בין יבש ללח לחומרא ולקולא בהתאמה מה שיטת הרמב"ם? וכן שמעתי שיש דעה שלפני הפסח לא היה חמץ כדי שיתבטל מלכתחילה שהרי דין חמץ זה רק בפסח עצמו לפי שיטה זו האם זה תערובת חמץ שנאסור בבל יראה?

תשובה

לפי רבינו, בניגוד למרן ובניגוד לרמ"א, כל תערובת חמץ, בין לח ובין יבש, אע"פ שנתערבה לפני הפסח, ואע"פ שהיה ב"לא חמץ", פי ששים כנגד החמץ, אותה תערובת בפסח (כשיגיע הפסח) אסורה באכילה או בשתייה, ואפילו החמץ הוא רק משהו בתערובת.