תנור לבשרי וחלבי

שאלה: 

שלום לכבוד הרב,
ברצוני לברר את עיקר הדין בנוגע לשימוש בתנור אחד לבשר וחלב לא בבת אחת. הסוגיה בגמרא ע"פ פסק רבנו היא שריחא לאו מילתא היא ולכן בדיעבד אם נאפו בשרי וחלבי בתנור אחד בבת אחת לא נאסר. מדוע אם כן נאסור לכתחילה כשהם בזה אחר זה? מה דעת מארי בעניין היא לא כל כך ברורה לי כי הבנתי ע"פ תשובותיך הרב, שאתה מחמיר יותר ממארי בנושא. ואם נגיד שמותר, מה דין התבניות? האם צריכות הכשר כלשהוא בין הבשרי לחלבי? (לכאורה לא לפי הנ"ל).
תודה מראש

תשובה: 

אכן, אני אחרי בקשת המחילה, מחמיר יותר ממארי ז"ל. כי מארי התיר על בסיס הכלל ההלכתי, שריחא לאו מילתא היא. והאמת שיש הרבה תנורים והרבה בני אדם שמשתמשים בתנורים, שזהו המצב. שמדובר רק בריחא מילתא. אולם מאחר ועיני רואות בתנורים בעסקים בעיר, שכבות שומניות, הרי שיש מצבים שמדובר בזיעה, ולא רק בריחא. וכדי שלא לחלק בין התנורים, ובין המשתמשים בתנורים. אני נוטה להחמיר. לגבי שאלתך בעניין התבניות לא הבנתי אותה, כי התבניות בוודאי שהן או חלביות או בשריות. והמשנה, צריך להכשיר. אשר לתבניות פרווה לפי מארי אינן צריכות הכשר, כשמשתמשים בהם בתנורים שמבשלים בהם חלבי ובשרי.

תאריך: 
04/08/13 כ"ח אב התשע"ג
תגיות: 
x

Audio Playlist