דילוג לתוכן העיקרי

חלב שחלבו גוי לצורך חולה שאין בו סכנה

שאלה

בילקוט יוסף כתב בהלכות שבת חלב שחלבו גוי אסור לשתותו גם לחולה שאין בו סכנה והרי נאמר כבר לפני שמותר לעשות מלאכות אפילו דאוריתא ע"י גוי לצורך חולה שאין בו סכנה.. מדוע עניין החליבה אסור לצורך חולה שאב"ס?

תשובה

כתב רבינו, שבת, ב, י: "חולה שאין בו סכנה עושין לו כל צרכיו על ידי גוי, כיצד אומרין לגוי לעשות לו, והוא עושה, לבשל לו ולאפות (=מלאכות האסורות מן התורה), ולהביא רפואה מרשות לרשות, וכיוצא באלו, וכן כוחל עיניו מן הגי בשבת, אף על פי שאין שם סכנה". לפי זה, ניתן לומר לגוי לחלוב חלב בשבת לצורך יהודי, שהוא חולה שאין בו סכנה, שתרופתו הוא חלב טרי.