שבת
שלום לכבוד הרב שליט"א.
1. מרן בשולחן ערוך כותב:"כובע שהוא מתפשט להלן מראשו טפח אסור להניחו בראשו אפילו בבית משום אהל". בתקופת הצבא הייתי הולך כל השירות עם כובע מצחיה. לא כי התביישתי ללכת עם כיפה, אלא כי היה לי יותר נח שלא בודקים אותי על אורך השיער. מבחינתי כובע מצחיה היה כמו מלבוש. כמו שאני לובש מכנסיים וחולצה, הייתי שם כובע. הכובע הפך להיות חלק מההופעה החיצונית שלי והראיה שאפילו בלילה הייתי הולך עם כובע מצחיה. בשבת, הייתי חובש כובע מצחייה. מטרת חבישת הכובע בשבת היתה כחלק מההופעה החיצונית שלי, ללא קשר למזג אויר. האם לדעת מרן השולחן ערוך עברתי איסור?
2. האם לדעת מרן השולחן ערוך יש איסור הכנה משבת לשבת הבאה? בסימן שכג סעיף ו' הוא לא מזכיר הכנה משבת לשבת הבאה.
תודה לרב.
1. יש פוסקים שאוסרים על בסיס הנאמר בשו"ע, אבל לענ"ד שאכן כל שהכובע הוא בגדר מדים, אין איסור. אבל אם לובש כובע מצחייה כדי להגן מפני החמה - אסור.
2. אבל בסי' שלד, ד, הזכיר איסור להכין משבת זו לשבת הבאה.