דילוג לתוכן העיקרי

קריאת העדים את תוכן הכתובה

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב אני תלמיד ישיבה ועוסק בדעת הרמב"ם בסוגיא. האם לדעת הרמב"ם חובה על העדים שצריכים לחתום על הכתובה – לקרוא את התוכן שבה, לפני חתימתם? לכאורה אם הם אינם קוראים אותה לפני החתימה, הם אינם יודעים על מה הם חותמים, ואיך אפשר להעיד על דבר שאינך יודע את תוכנו (הל' עדות ח, א). האם יש ראיה מדברי הרמב"ם? חשוב לי ציון מקורות. וכיצד הרב נוהג למעשה? ברוך תהיה לעולם תחיה

תשובה

אין ספק שהדבר הנכון יותר שהעדים ידעו את תוכנו של שטר הכתובה. אולם די בכך שהם יודעים את עיקר הכתובה, ותוספת הכתובה והנדוניא, ועל זה צריך להקפיד, וכן אני עושה.