דילוג לתוכן העיקרי

קדושת הכהנים - כהן וגרושה בהלכה

שאלה
רבנו הלכות תפילה פרק טו ההלכה [ה] (ג)  הָעֲבֵרָה כֵּיצַד. כֹּהֵן שֶׁהָרַג אֶת הַנֶּפֶשׁ אפילו בשגגה אַף עַל פִּי שֶׁעָשָׂה תְּשׁוּבָה לֹא יִשָּׂא אֶת כַּפָּיו שֶׁנֶּאֱמַר יְדֵיכֶם דָּמִים מָלֵאוּ וּכְתִיב וּבְפָרִשְׂכֶם כַּפֵּיכֶם וְגוֹ'. וְכֹהֵן שֶׁעָבַד כּוֹכָבִים בֵּין בְּאֹנֶס בֵּין בִּשְׁגָגָה אַף עַל פִּי שֶׁעָשָׂה תְּשׁוּבָה אֵינוֹ נוֹשֵׂא אֶת כַּפָּיו לְעוֹלָם שֶׁנֶּאֱמַר אַךְ לֹא יַעֲלוּ כֹּהֲנֵי הַבָּמוֹת וְגוֹ'. וּבְרָכָה כַּעֲבוֹדָה הִיא שֶׁנֶּאֱמַר לְשָׁרְתוֹ וּלְבָרֵךְ בִּשְׁמוֹ וְכֵן כֹּהֵן שֶׁהֵמִיר לְעַכּוּ''ם  אַף עַל פִּי שֶׁחָזַר בּוֹ אֵינוֹ נוֹשֵׂא אֶת כַּפָּיו לְעוֹלָם. וּשְׁאָר הָעֲבֵרוֹת אֵין מוֹנְעִין:   הבית יוסף בטור אורח חיים לומד מהסיפא של ההלכה של רבנו:   שכהן הנשוי לגרושה עולה לתורה ולנשיאת כפיים : וזה תוכן דבריו :ממ"ש הרמב"ם גבי כהן שהרג או שעבד ע"ג ושאר עבירות אין מונעין אותו ומשמע דאע"פ שלא שב מהם קאמר דאין מונעין אותו ע״כ שאלה.  
א:  האם אמת ונכון הדבר שלפי מה שרבנו סיים את ההלכה ״ושאר העברות אין מונעין אותו״ יהיה מותר לכהן שנשוי לגרושה לעלות לתורה ולישא כפיו ? 
ב:  כהן  שעבר עבירות המונעות נשיאת כפיים ושב בתשובה יהיה  יכול לישא את כפיו?. 
מה דעתו של הרב בעניין זה 
 
תשובה

א. לא. עין מארמי בספר מסורה ליוסף כרך ד, עמ' 216, הוצאת מכון מש"ה.

ב. כן. חוץ משפיכות דמים.