דין כסדרן בכתיבה בתפילין ובמזוזות
שאלה
יש מחלוקת ראשונים גדולה מהו דין כסדרן בכתיבה האם רק במיקום פרשיות או בסדר כתיבתן או בכל מילה ומילה שאחת לא תכתב לפני האות שלפניה.... בקיצור מחלוקת עצומה.
יש מעט קושי ברמב״ם מהי שיטתו והתחבטו בזה הרבה שלא הביא דין כסדרן בתפילין אלא רק במזוזה וכו'.
האם ידוע לך מאיזה חוקר או ששמעת מה היתה המסורת בתימן לפני תקופת מר"ן שו"ע?
תשובה
לא ידוע לי מה היה לפי מרן השו"ע.
נאמנה עלי שיטתו של מארי ז"ל בפירוש שיטת רבנו, שדין כסדרן בתפילין ובמזוזות הוא דאוריתא, גם באותיות וגם בפרשיות, עיין דברי רבנו, תפילין ומזוזות, א, טז, הערה לו של מארי, ובאותו פרק הערה ט.
ממילא, אם כך הבינו אבותינו את רבינו, יש להניח שכך נהגו.