כיסוי הכלים בשבת
שאלה
לכבוד הרב
מלשון הרמב"ם בהלכות שבת (פרק כה הלכות יב-יג) משמע שיש היררכיה מסויימת בדיני טלטול כלים בשבת. תחילה דיבר (הלכה יב) על דלתות הכלים שנתפרקו. משמע שהן חלק מהכלי רק שהוא נתפרק ולא נשבר, אם כן חל עליו שם מסוים מהכלי. לאחר מכן על כלי עצמו שנשבר. ובהלכה יג' מדבר על כיסוי כלי- שאינו דלת של כלי משמע שאינו מחובר לו, ואינו כלי שנשבר, אלא הוא תשמיש עזר חיצוני לכלי.
עוד כותב: כל כסויי הכלים נטלים בשבת והוא שיש תורת כלי עליהם.
שאלתי היא מהי תורת כלי? הרי משמע שאין כיסוי הכלי ניטל מפני שהוא כלי. אלא רק עזר לכלי.
תודה רבה
תשובה
כל כלי, ואפילו שבר כלי, שניתן להשתמש בו בשימושו הייעודי, נחשב שיש לו תורת כלי.