חזרת הש"ץ במניין מצוצמם - התנהלות
שלום לכבוד הרב רצון
סיטואיצה בה נכחתי בשבת הינה מניין מצוצמם של 10 או 11 איש , כאשר באמצע חזרת השץ יוצאים 3 כוהנים לנטול ידיהם.
מצ"ב צטט "התחילו חזרת הש"ץ במניין, ויצאו חלקם, אם נותר שם רוב מניין, אומרים קדושה ומסיימים את כל חזרת הש"ץ "
1. למיטב ידיעתי כאשר יש מניין מצומצם ואחד עוזב המניין - ש"ץ מסיים התפילה או הקדיש.
* במצב המצויין בו כהנים יוצאים ליטול ידים, ונשארו כ-6/7 איש האם שליח הציבור ממשיך בתפילה כרגיל ?
* מה ההלכה/ מה נכון לעשות במצב זה. (יציאה כהנים כפי שתואר לעי"ל )
לעניין נטילת ידים,
להלן צטט" רק כאשר הידיים מלוכלכות יש חובה לנוטלן, אבל כהן שנטל את ידיו בבוקר והקפיד שלא לנגוע במקומות מטונפים, אין צורך שיחזור ויטול את ידיו לפני ברכת כהנים. ולדעת רש"י ובעלי התוספות (סוטה לט, א), גם אם הידיים נקיות צריכים לנוטלן ולקדשן לכבוד ברכת כהנים. "
2.האם יכולים לסמוך על נטילת ידיים של בוקר ? או נדרש ליטול ידיו לכל תפילה(שחרית/מוסף)
3. כפי שתיארתי המצב בשאלה הראשונה (יצאיה באמצע התפילה) - כיצד ראוי לנהוג במצב של מניין מצומצם.
4.האם יש הבדל /שוני בהחמרות בין תימנים/ספרדים לעניין נטיחת ידיים (כהנים)
מודה מראש
1 א אצלנו לא נוהגים הכהנים לצאת ליטול ידיהם, כי כבר נטלו בבית.
ב אם בכ"ז יצאו, מאחר ורוב המניין נשאר, והכהנים חוזרים מיד, יכול הש"ץ להמשיך.
2 כן, וכך אנו נוהגים, סומכים על נט"י שחרית.
3 לשיטתנו, לא יוצאים. ולאלה שיוצאים טוב שיצאו זה אחר זה, ולא בבת אחת, כי בלאו הכי מנהגם שהלוי נוטל להם, והרי הנטילה תהיה בזה אחר זה, ולא בבת אחת כמו הכהנים במקדש.
4 כן, כמבואר לעיל.