"לא יסתור את דבריו" בכיבוד הורים
שלום וברכה
אם אבא טועה בסיפור שמספר, האם אסור לי לתקנו, מדין "לא יסתור את דבריו"?
תודה רבה
שלום וברכה
אם אבא טועה בסיפור שמספר, האם אסור לי לתקנו, מדין "לא יסתור את דבריו"?
תודה רבה
שלום וברכה
כתב הרמב"ם שלגבי האבא: "לא יכריע את דבריו".
מה זה אומר? לפי התשובה בשו''ת זה קשה מאד ליישום. כל מה שמחליט האב - אי אפשר להציע משהו אחר...
לדוגמא אבא אומר "בואו נתדלק כאן" אז הבן צריך להזהר ולא לומר "למה כאן? יותר טוב שם"
אשמח להבהרה, תודה רבה
שלום וברכה
האם בסוכות מצוה להחזיק את הלולב כמה שיותר זמן במהלך היום?
כי ראיתי בגמ' שמותר להתפלל על לולב מכיוון "שהוא מצוה".
תודה רבה
שלום וברכה
האם מותר בשבת לשפשף את העור של הנים פנים או מאחורי האוזן, ומרגישים שנוצרים ע"י כך פיסות עור מתות, ומסלקים אותן?
תודה רבה
שלום וברכה
ראיתי שכתב רס"ג (הובא ע"י אחד מקדמוני תימן, פירוש הרב קאפח עמ' קנז)
"ואם לא הדיחו לפני מליחתו ובשלו, כבר אסר ה' אכילת אותו הבשר".
השאלה שלי היא למה גם בדיעבד אסור? והאם אנו פוסקים כרס"ג?
תודה רבה
שלום וברכה
כיצד לנהוג בשואל תפילין מחברו, וכמובן מידת היקף רצועת הראש צריך תיקון לגודל ראשו.
הבעיה היא שאם האדם יתקן למידה המתאימה, למעשה הוא יעבור עברה כי הוא ניגש לתפילין של ראש לפני תפילין של יד.
מצד שני, אם הוא יתקן את הרצועות לאחר שברך והניח תפילין של יד, יווצר הפסק גדול של כמה דקות, כי הקשר של תפילין הראש מהודק חזק מאד.
כיצד לנהוג?
תודה רבה
שלום רב למו״ר,
האם קיימות הלכות שנכתבו במשנה תורה ורבנו הרמב״ם חזר בו מהם בתשובותיו, ומארי זצ״ל הכריע על פי התשובות?
אם כן, אשמח לקבל מספר דוגמות.
תודה רבה, ורב־ברכות למו״ר
שלום וברכה
אחיין שלי בן 4 רצה לבנות איתי אופנוע לגו קטן בשבת. יש בחבילה שקיבל מאה חלקים, ויש הוראות מסודרות איך לחברם שלב אחרי שלב.
שמעתי שאין איסור לבנות בלגו עקרונית, מכיוון שהוא עשוי להתפרק ולהבנות שוב וכו'.
אז התחלתי לבנות איתו איש לגו. חיברתי את היד שלו לכתף שלו, אבל פתאום נקפני ליבי. הרי אין סיכוי שמתישהו אחיין שלי יוציא לו את היד מהמקום. מפרקים קוביות ובונים שוב, אבל אף ילד לא מוציא לאיש לגו את היד ממקום החיבור (הכתף)
1. האם עברתי על איסור וצריך תשובה?
שלום הרב
רציתי לשאול בנוגע למה שהרב קאפח אומר על תשובות הרמב״ם לחכמי לוניל שהם מזויפות. האם יש לרב קאפח מקום נקודתי שבו הוא אומר דבר זה ומסביר אותו?
הרב קאפח בהקדמתו לספר קדושה חלק שני אומר שהוא העיר על דברי בעל התשובות לחכמי לוניל. לא הצלחתי למצוא הערה זו. תוכל בבקשה הרב להפנות אותי בדיוק לאיפה הרב קאפח מכיר הערה זו?
תודה מראש