דילוג לתוכן העיקרי

מי שברך 2

שאלה

שלום לבוד מורינו ורבינו שאלתי את הרב את השאלה הבאה להלן נוסח השאלה והתשובה:

שלום לכבןד מו"ר

האם נכון להנהיג בקריאת התורה בין עולה לעולה, מי שברך לאלו שקנו תפילות, בר יוחאי וכו'
או עבור מישהו שנזקק לרפואה (אף על פי שהוא לא זה שעלה לתורה)
הכוונה היא בין מברך למברך כך שיוצא שיש כ - 3 מי שברך בין עולה לעולה ובחגים כאשר מוכרים את כל התפילות והפיוטים יש כ - 5-6 מי שברך בין עולה לעולה.

יורינו רבינו מה דעתו ?

תשובה:
לחלוטין אין ראוי לעשות כן. היו שערערו על אמירת מי שבירך בשבת. ולכן בתימן נהגו לומר מי שבירך אחד כללי לכולם אחר קריאת התורה. עתה התרחבה היריעה ואומרים מי שבירך לכל אחד, אבל יש לעצור ולא להרבות כי יש בכך גם זילות לתפילה.

שאלתי: מדוע יש בכך זילות לתפילה ? האם הכוונה לתפילת "מי שברך" או לתפילת השבת ?

תשובה

א. אין לבקש צרכים בשבת.
ב. אין להרבות באמירת מי שבירך אפילו ביום חול כל שכן ביום שבת, כי התפילה הופכת להיות זולה. שהרי אנו משוחחים עם אבינו שבשמים, וצריכים אנו לנהוג ביראה ופחד. ולא לנהוג כבן המתפנק והמתרפס על אביו.