דילוג לתוכן העיקרי

ויקו למשפט והנה משפח

שאלה

הנדון: בתי המשפט הורסים קדושת עם ישראל

הפסק הזה מבוסס על הכירות כבר מקובלת בזוגות חד-מיניות כמשפחה חוקית ולכן הוא עקבי מאוד ואין בו חידוש.
עד שנגיע לחקיקה שתתן פיקוח בלעדי על ענייני משפחה לבתי דין רבניים, מערכת המשפט תמשיך להשתולל ובמקום להשיג את המבוקש בישוב הדעת ובדרכי נועם, צפויה סכנה שהתוצאה תהיה הפוכה ולא נוכל לתקן הקרע בעם שהולך ומחמיר מיום ליום.

כדי לעצור את המגפה, יש לעשות מעשה והמעשה הוא הכרזה שפג תקופת החרם דרבנו גרשום וipso facto חוק המדינה האוסר ביגמיה בטל. משום כך, הרבנות מודיעה שהיא תקבל בקשת זוגות בהם האישה מסכימה שבעלה יישא אישה נוספת. בתי משפט המעודדים במעשי סדום והורסים היחוס המשפחתי לא יוכלו לטעון כנגד שפוליגמיה אינה מוסרית!

אין ספק שדברי הסבר שילוו הכרזה כזו תגרום מודעות בקרב הציבור באשר למשמעות קדושת עם ישראל. היתרון הוא שלא מדובר בנושא "פוליטי" באשר למדיניות הממשלה, אלא בעניין פנימי גרדה שיש, בעקיפין, בכוחו לנתק את התלות של מדינת ישראל ב"חסדי האומות" ולהחזיר לנו חוסן מדיני.

נדמה לי שכבוד הרב יכול להרים את הפרויקט בתמיכת הרב עובדיה יוסף שליט"א שכבר הביע את דעתו שאין תוקף לחדר"ג, ולנהל את דיון הציבורי הזה בטוב טעם ודעת.

עת לעשות לה' ושלום על ישראל.

תשובה

נראה ששינוי במצב החוקתי של מדינת ישראל כמדינת חוק ולא כמדינת הלכה יהיה כשתתחדש הסנהדרין, והסנהדרין הם אשר יכוננו את ההלכה כהלכה.