טבעונות
שלום וברכה לרב אנחנו משפחה צעירה, נשואים חמש שנים עם ארבעה ילדים קטנים, בחודשים האחרונים הפכנו טבעונים, הסיבה העיקרית צער בעלי חיים. מאז השינוי אני מרגישה קרובה יותר מתמיד לקב"ה, אני יודעת בהגיון ובלב שלא רק שאני לא עושה נגד השם אלה אפילו מרגישה שלזה התכוון השם, הרי אני מרחמת על הבריות שנבראו כולם בחסדו. אך מכיוון שבעלי לא מרגיש שינוי בנשמה כמוני הוא שאל "האם את יותר רחומה מהקב"ה? שהרי הקב"ה התיר לאכול חיות" ומבחינתו אם לא היה נגרם צער לבעלי החיים כפי שנגרם היום בתעשיות המזון מן החי, (הכולל תנאי מחיה קשים וצפופים תוך התעלמות מנטיותהם הטבעיות של בעלי החיים המגודלים לבשר, חלב וביצים) הוא היה אוכל בשר, דגים וחלב בגלל שיש מסביב לזה הלכות כמו דגים ובשר בשבת, מאכלי חלב בשבועות כמו בהר סיני ועוד. וזאת בעצם השאלה שלי. אני מאוד שלמה עם הטבעונות, מבחינתי גם אם בעלי החיים לא יחיו חיי סבל עד השחיטה הכשרה... גם אז לא ארצה לאכול אותם. שאלתי רבנים וברור לי שאין בעיה להיות טבעונית. השאלה שלי האם הקב"ה יתברך שמו לעד הוא רק טוב מלא ושלם? ובעולם שלנו הנמוך ביותר מתקיים גם רע בשביל האיזון?
טבעונות לצורך בריאות - כן. טבעונות מטעמים אידיאולוגיים - לא. לרבות עניין הרחמים. יש לזכור שהקב"ה ברא את האדם בצלמו, ולכן הוא התיר לו לקצוץ עצים או ירקות, כדי לאכול. וכן ה' התיר לאדם לשחוט בעלי חיים לצורך קרבנות או לצורך מאכל. וכן לעשות ניסויים רפואיים בבעלי חמיים, כי האדם, כאמור, נברא בצלם ה'. בוודאי שעלינו להיות רחמנים, אך על פי דבר ה', ואם ה' ציווה כל יהודי להקריב קרבן פסח ואם אינו עושה כן, חייב כרת, הרי שדבר זה מדבר בעד עצמו.