בהמשך לתשובת הרב
שמי שי - שאלתי את הרב לגבי עקירת המזוזה האם מותרת - הרב התיר אם אין מזוזה אחרת (שנימוקה - שלא להוריד מקדושת המזוזה וכו") בסוגיא ממסכת מנחות ובאחרונים וכמובן אצל רבינו לא נזכר טעם מקורי זה (וממה שעיינתי לא מצאתי סימוכין) מבקש מהרב לדעת - על מה מסתמך בפסיקתו כי דעת הרב נוגדת את רבינו הרמב"ם וגם מארי משאיר בצ"ע
בתודה וסליחה מראש שי
חלילה, היא אינה נוגדת את דברי רבינו, אלא היא מבארת את דבריו הסתומים. והיא מסבירה את הסוגיא בב"מ, כמין חומר. ומסלקת הרבה קשיים שיש בה. והיא עולה בקנה אחד עם הסוגיה במסכת שבת, בפרק במה מדליקין, בנוגע להתרת חוטי ציצית. ועם מארי בקשת המחילה, ומקום הניחו לי מן השמים. וזו דרכה של תורה, שהאמת שהיא חותמו של הקב"ה, יקרה מכל. והאמת תורה דרכה. ויש לזכור שכל גדולי ההוראה מגיעים באופן מעשי להוראה שמאפשרת לעקור את המזוזה וליטול אותה. אבל הם מתנים תנאים, שנראים בעיני ההמון כהערמה. וגם הם אינם מדגישים שאסור באיסור גמור לעקור מזוזה, מבלי שיש מקום אחר לקבעה, כי בכך פוגעים בקדושתה.