כללי
שלום לרב
1. רבנו פסק שאין נשיאת כפים במנחה כי יש חשש שהכוהנים שתויים, אבל במקום אחר פסק שאין לאכול סעודה לפני המנחה וממילא אין חשש לשיכרות, הכיצד?
2. ביחזקאל פרק מד נאמר שבעתיד יאסר על הכוהנים לישא אלמנות, דבר שלא כתוב בתורה, ורק אלמנות של כוהנים יקחו. האין זה סותר את דברי רבנו "שאין נביא רשאי לחדש מצוות"? האם אפשר להסביר פסוקים אלו ברוח רבנו?
1. בהל' תפילה פ"ו הל' ה כתב רבינו: "כיון שהגיע זמן מנחה גדולה, לא יכנס למרחץ... ולא לאכול אפילו אכילת עראי...". "דהיינו זוהי הוראה רק לפני מנחה גדולה אשר מסויגת בהמשך: ... ואם התחיל באחת מאלו לא יפסיק, אלא גומר ואח"כ מתפלל מנחה". ומכאן, שישנה אפשרות של סעודה לפני המנחה. ומעשים שבכל יום, בתימן, שהיו מתחילים סעודות מצווה לפני חצות היום, והיו מסתיימות אחר חצות, ובאותן סעודות שתו יין, או ערק.
2. שאלה זו נתעוררה כבר בגמ' (קידושין ע"ח) ותירץ ר"י: "מן המשיאים לכהונה יקחו". וכך פסק רבינו בהל' איסורי ביאה פ' יט הל' כג: "משפחה שנתערבבה ספק חלל. כל אלמנה מאותה משפחה אסורה לכהן לכתחילה".