דילוג לתוכן העיקרי

טבילה עם בניית ציפורניים

שאלה

שלום למו"ר הגאון ר' רצון ערוסי הי"ו. בשנים האחרונות החלו בנות ישראל לבנות ציפורניהן. הדבר נפוץ במיוחד אצל בחורות צעירות נשואות טריות ובעיקר בעיקר אצל כלות לקראת חתונתן. הן בונות ציפורניים יפות כדי להוסיף ביופיין. תהליך הבנייה הוא כזה: על החלק החיצוני של הציפורן המקורית (חציה) מודבקת ציפורן מלאכותית, ואז משייפים את כל הציפורן המלאכותית והמקורית יחדיו, כך שנוצר חיבור בינהם, והושווה גודלן, כך שלא ניתן לראות שינוי והבדל או את מקום החיבור מלבד אורך הציפורן שהשתנה כמובן. לאחר מכן, על כל הציפורן מורחים חומר שמקשה על הציפורן ושומר על יציבותה, כדי למנוע שבירה וכו'. החומר הזה הוא מין אבקה שמניחים על הציפורן, ואז מורחים בעזרת מכחול מעין נוזל (שנקרא אקריל) ואז נראית הציפורן כמקשה אחת. יש לציין כי בנייה זו נעשית סמוך לטבילה (היינו מקסימום יום לפני) ואין חשש שייוצר רווח בין ציפורן מקורית לחומר, או הצטברות עור וכו'. היתרון הגדול הוא בכך שהצפוניים נקיות מאד, ותוך בנייה זו מורידים שאריות עור חוצצות, לכלוך וכו' כמובן שאין מורחים לק וכד' אלא רק לאחר הטבילה. יורינו מארי בדבר הנ"ל לשיטת רבנו:
1. האם מותר לטבול כן לכתחילה אליבא דרבנו? ומה אליבא הבלניות במקווה?
2. אשה שכבר טבלה (במידה ואסור ) האם עלתה לה טבילה?

תשובה

1-2 ניתן לטבול במצב דברים זה, כי מדובר במיעוטו שאינה מקפידה עליו, ואף חפצה בו, וכל שהוא לקוי אינו חוצץ.