דילוג לתוכן העיקרי

שאלות שונות ע"פ דעת מארי..

שאלה

לרב ערוסי שלום רב. ברשותך אשאל כמה שאלות.
1. שמעתי שע"פ מנהג תימן האמיתי החתן הוא הוא המברך בחופה את ברכות הקידושין, האם נכון הדבר? האם מנהג זה ראוי גם למי שאיננו בחור ישיבה אלא לדוג': סטודנט וכדו'..
2. מהו זמן השקיעה הנכון ע"פ הרמב"ם? האם ראה מארי את חידושו של הרב יצחק ברדא לגבי שיטת ר"ת?
3. לגבי הושטת יד מאישה, מה הראוי לעשות כשמדובר במאורע מכובד?
4. כשמתארחים אצל חברים/משפחה שאינם עושים חליטה ( לא תימנים..), כיצד הרב ממליץ לנהוג?
5. האם הקפדה על כשרות חלק בעוף ובבשר הינה חומרה או דין ע"פ מארי?
6. האם נכון לחפש קשר לחתונה כשעדיין אין באפשרותך להחזיק בדירה לגור לאחר מכן? הערה קטנה: מאד היית רוצה לראות שיעורים/כנסים וכדו' בוידאו שהרב קאפח משתתף בהם, שהרי לא כולם זכינו בזמנו להכירו, מדוע אלו שמחזיקים בכך אינם מעלים זאת לאתר שלכם או אחר, האם הרב יוכל להשפיע בנושא.. הסרט "מארי" רק "גירה" אותנו.. שה' ישלח לרב רק טוב על עמלו..

תשובה

1. כן. וכך ראוי לנהוג.
3. לתמרן באופן כזה שלא יצטרך האדם להושיט יד, וגם לא להעליב, וכן אני נוהג, וכבר הורגלו בעירי לכך, ונתפרסם הדבר, ומכבדים זאת.
4. אם האדם מעריך שיהיה מבחר בבשרים, פרגיות, או צלי או שניצל, ישתוק ויבחר את הכשר לו. ואם לא, יאמר להם בעדינות מראש, וישמחו לכבדו כראוי לו. וכך נהגתי בחו"ל, וב"ה עלה הדבר בידי.
5. איני יודע עמדת מארי בזה. אבל עלינו לדעת שהמציאות התלמודית וזו שהיתה בימי רבינו, או אבותינו בתימן, השתנתה. יש פיטומים מטריפים, יש הזרקות מטריפות וכיו"ב. ולכן חומרת החלק בעוף, אינה סתם חומרה.
6. במציאות ימינו שאדם רגיל פנוי לביתו רק אחרי שירות צבאי, אין זה נכון להתחיל מן הדירה והעבודה (אע"פ שכך צריך להיות) כי אסור לדחות הנישואין יתר על המידה ובמיוחד בימינו. וד"ל.