דילוג לתוכן העיקרי

מצות קידוש של שבת

שאלה

שלום לכבוד הרב שליט"א.
מצות עשה מן התורה לקדש את השבת בדברים שנאמר: "זכור את יום השבת לקדשו". לפני הקידוש בליל שבת אני אומר : "הריני בא לקיים מצות עשה מן התורה לקדש את השבת בדברים כמו שנאמר זכור את יום השבת לקדשו ולקיים מצות עשה מדברי חכמים לקדש על היין". האם אני אומר בסדר? או שלכתחילה צריך לכוון לצאת ידי חובת קידוש מהתורה בתפילה, ואז לכוון בקידוש לצאת ידי חובה מדרבנן לקדש על היין?
תודה וכל טוב.

תשובה

כל המוסיף גורע. אמור נוסח הקידוש, כמנהג אבותינו מדורי דורות, בלי תוספת הריני בא לקיים... צא וראה כיצד הסתבכו הנוהגים לומר לשם ייחוד (שהוא מנהג מאוחר, והנו"ב התנגד לו), בספירת העומר, בגלל מחלוקת הפוסקים, אם הספירה בזמן הזה מן התורה או מדרבנן. ואתה רוצה להוסיף עוד תסבוכת לעניין הקידוש על היין. על כגון זה ניתן לומר, ואל תתחכם יותר למה תישומם.