דילוג לתוכן העיקרי

מס' שאלות...

שאלה

בס"ד לכבוד הרב שלום!
1. בביה"ס שאני עבדתי יש לוגו של בית הספר ובקטן מאד כתוב על הציור הפס:" עץ חי'ים היא למחזיקים בה ותמכיה מאושר "-(זה הרי פס' שלם.) ביה"ס משתמש בלוגו בהמון דפים שהם מכינים... האם הדפים עם הלוגו טעונים גניזה - או שבגלל שאין שם ה' זה לא חובה?
2. אם יש עתונים/עלונים/דפים שרק על חלקם יש דברי קודש - האם מותר להוציא את החלק שטעון גניזה ורק אותו לגנוז? האם חיבים לעשות כך? או שניתן להשליך את כל העלון/העיתון לגניזה מבלי להתחיל לחפש את דברי הקודש... - האם זה זלזול בענין הגניזה שבעצם מושלכים אליה גם פרסומות וכו...
3. אם נפלה לי חתיכה מאד מאד קטנה של דף מהסידור או מכריכתו (לא כתוב עליה כלום) האם צריך לגנוז אותה?
4. הבת שלי קבלה משחק מהגן שמרכיב את אותיות שמה - קוראים לה הודיה. כל אות היא על קלף בנפרד ומדביקים על לוח קטן עם סקוטש - אם יצא מצב שהיא בטעות תרכיב את השם שלה אך לא תשים את האות ד'- הרי שיצא שם ה' בהיפוך אותיות (במקרה שהיא תטעה)- ואז מותר יהיה לפרק את המשחק ולהמשיך להשתמש בו.. - יש פה בעצם מחיקת שם ה'.. מותר להשתמש במשחק כזה?
5. אם אני נמצאת באוטובוס עם ילדי הקטנים - ותוך כדי הנסיעה בזמן שהם קופצים וזזים קורה מצב שנוגעים בנעליים שלהם או באיזורים מכוסים שלהם בטעות... ונניח שאני רוצה להתפלל/לקרא תהילים/לברך על מאכל האם ניתן או שאני חייבת ליטול את ידי לפני כן? כי זה הרי הנגיעה לא מתוך כוונה..
תודה רבה רבה!

תשובה

1. כוונתם רצויה, אבל מעשיהם בלתי רצויים, כי דפים אלו מתגוללים ואפילו באשפתות.
2.
א. כן יש לגנזם.
ב. אפשר גם בדרך זו, אבל יש חשש שאחרים יראו עתון וישליכוהו עם הקודש שבו.
ג. לא.
4. רצוי שלא,. אבל אם נעשה כנזכר בשאלתך, אין איסור. כי אין כוונה לקדש את שם ה'.
5. די שתשפשפי את ידייך בבגדייך.