דילוג לתוכן העיקרי

מס' שאלות..

שאלה

בס"ד לכבוד הרב שלום!
1. שנה שעברה היתי מורה בביה"ס - אם נשאר לי קצת ציוד כמו מדבקות (מדובר בקצת לא בכמות של כיתה אפילו) עפרון שהוא אולי של תלמידה (לא יודעת איזה) האם עלי לטרוח ולהחזיר לביה"ס?
2. אם נשארו לי דפים מצולמים (לא נקיים)- וידוע שבתי ספר עושים מדפים שימוש חוזר בתור דפי טיוטא האם עלי ללכת לשים בטיוטא שם או שניתן לזרוק?
3. לפני שנתים בביה"ס אחר שלמדתי בו, היתי מורה לשיעורי עזר שמוציאים תלמידה ומלמדים אותה באופן אישי... היו מס' פעמים שהתלמידות לא באו ואז התבטל לי השיעור למרות שהיתי ... אך מכיוון שהיתי צריכה להגיע למס' מסוים של שעות כל חודש, היתי משלימה בשעות אחרות... באותה תקופה יצאתי לחופשת לידה ואז לא חזרתי לביה"ס הזה, נשארו לי מס' מועט של שעות - בערך 5(שאני לא בטוחה שזה באשמתי), וכשפניתי לאחראית על שעות אלו שהיא יועצת ביה"ס, היא אמרה שאני לא צריכה להחזיר את השעות... היא הרי לא המשלמת על השעות אלה מכספה, אלא העיריה של אותו העיר משלמת... והיא רק האחראית על התחום הזה בביה"ס.. שיהיו תלמידות שיקבלו את השעות וכו.. האם זה בסדר וניתן לומר שבגלל שהיא קבלה אחריות על תחום זה אז היא יכולה גם לוותר לי אם היא רואה לנכון.?
תודה רבה.

תשובה

1. כן. אלא א"כ בשיחת טלפון עם המנהל, הוא ימחל על ציוד זה.
2. אם ניתנה הוראה, שדפים וצילומים יש להשתמש בהם כטיוטא, עלייך להחזירם למקום דפי טיוטא. ואם כך יש שנהגו לעשות כן, נראה, שאין לו חיוב למסרם חזרה לטיוטה, ואת יכולה להשמידם. אם דבר זה באחריותה, את יכולה לסמוך על דבריה.