מצוות הסיבה בליל הסדר
שאלה
הגרי"ז (חמץ ומצה ז ז) חידש שלפי הרמב"ם יש מצווה בליל הסדר בהסיבה לפי הרמב"ם.
נפ"מ אם אדם ישתה יין או יאכל מצה בלא הסיבה האם יצטרך לחזור או לא, ולכאורה הפסיד את מצוות ההסיבה בשתיית ארבע כוסות או אכילת מצה.
אולם לפי הרא"ש כתב בפירוש שיצטרך לחזור לאכול/לשתות בהסיבה.
לא מצאתי בדברי הרב קאפח משהו על מצוות הסיבה פרטית שלא קשורה למצוות האכילה של המצה. ועוד שמעתי שהמנחת אשר מתנגד לחידושו של הגרי"ז
מה דעת מורינו בזה? האם יש מצוות הסיבה בפני עצמה?
אם אדם אכל כזית מצה בלא הסיבה האם צריך לחזור?
אם אדם ישתה כוס שלישי בלא הסיבה האם צריך לחזור או לא?
תשובה
אכן לפי רבנו יש צורך בהסיבה באכיל מצווה ובשתיית מצווה בליל הסדר.
אם אדם לא הסב - אינו חוזר.