דילוג לתוכן העיקרי

טבעת נישואין

שאלה

שלום הרב
ראיתי באחת התשובה שלך כאן שכתבת שבדיעבד גם מי שקידש אישה בטבעת שקנה באשראי זה בסדר.

והתעוררה השאלה אצלי, האם זה רק דיעבד?
אם אפשר התייחסות אם יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים שהרי הש"ע פסק שקנין דרבנן מועיל לקנין דאורייתא ואילו בדרכי משה מבואר שלא ומקודשת רק מדרבנן.

וכן לעניית צ'ק, תשלומים, הבדל בין אם הגיע מועד הפירעון לפני החתונה או לא וכל כיו"ב

והאם כל זה נפקא מינה ללא הבדל לקנית ארבעת המינים.

תודה רבה הרב!

תשובה

א המקדש במלוה – אינה מקודשת.
ב אבל המקדש בטבעת שקנה באשראי, הקידושין קידושין, כי הטבעת כבר נמכרה לו, אלא שהוא חייב את דמי הטבעת למוכר.
אבל יש שחוששים ולכן נוהגים לדקדק לצאת ידי כל הדעות, בטבעת שנקנתה וכבר שולמו דמיה.
ג ארבעת המינים שקנה באשראי, יוצא בהם ידי חובה, כי מאחר והם עומדים לשימוש, שימוש שמכלה אותם, הרי הדבר פשוט, שיש לקונה בעלות מוחלטת, אלא שהוא חייב לשלם דמיהם למוכר.