כתיבת ס"ת, והסכם יששכר זבולון
מורנו ורבנו, השלום עמך. האם הסכם יששכר - זבולון (זבולון עובד ויששכר לומד) קיים לדעת רבנו? אם כן איך מקיימים אותו?
2) הרמב"ם כותב שכל אדם צריך לכתוב ס"ת ושיהיה ברשותו. ואם כך, טועים אלה התורמים את סה"ת הזה לבי"כ, משום שהוא צריך להיות ברשותם. האם נכון הדבר? כך לנהוג?
3) האידיאל הוא להיות צמחוני, כאדם הראשון? אם זה נכון רוצה אני להיות אדם שלם, ולא לאכול בשר. מי כמוך, מארי,
תודה רבה
1. אין הרמב"ם מכיר בהסכם כזה.
2. לא טועים, כי גם לפי המנהג שמכניסים הס"ת לבית הכנסת, כל עוד הס"ת בבעלותו, הוא ברשותו.
3. גם אם זהו האידיאל, כדעת הראי"ה קוק, אין האדם כיחיד יכול להתמודד עם נפילה רוחנית של כלל האדם, ולכן יש לנהוג כמו שכתוב בתורה. ואין התורה אוסרת אכילת בשר, ואינה מחייבת אכילת בשר באופן שוטף אלא במקרים מיוחדים, ולכן צמחונות באופן כללי - כן. באופן מוחלט - לא.