דילוג לתוכן העיקרי

שימוש במוצרים שנשלחו לדיירים הקודמים

שאלה

שלום וברכה, לפני כשנה וחצי נכנסנו לדירה שקנינו (אם רלוונטי - חתמנו חוזה בחודש יוני ונכנסנו לדירה בספטמבר). עד היום ממשיכים להגיע אלינו מכתבים הממוענים לדיירים הקודמים. כחודש - חודשיים לאחר שנכנסנו לדירה דיברתי עם בעל הדירה הקודם ואמרתי לו זאת, הוא אמר "אני אשמח אם תוכלו לשמור אותם, נקפוץ בהזדמנות לקחת". למשך תקופה אמנם שמרתי את המכתבים, אולם הבנתי שהם לא מתכוונים לבוא לקחת אותם וכנראה הדבר לא חושב/משנה להם, ומאז אני לא שומרת את המכתבים. לפני כחצי שנה, קיבלנו בדואר מעטפה הממוענת אליהם, ומכילה שקיות עם דוגמיות של מוצרים של מטרנה. (כשנרשמים לאתר האינטרנט שלהם מזינים שם בין היתר את גיל הילד, וכך מפעם לפעם מטרנה שולחת דוגמיות למוצרים המתאימים לגיל הילד. להבנתי, הם נרשמו לאתר עוד כשהם גרו כאן וכעת הילדה שלהם גדלה ולכן קיבלו את הדוגמיות, והם לא הזמינו את המוצרים במיוחד, אחרת היו מזינים את כתובת המגורים החדשה שלהם). כמובן שגם את המכתב הזה הם לא באו לקחת, ולהבנתי הם כלל לא מודעים לקיומו ובסבירות גבוהה מאוד גם לא יבואו לדרוש אותו. כמובן שאם ירצו אנ סמוכים ובטוחים שחברת מטרנה תשמח לשלוח אליהם דוגמיות חדשות. יש לציין שאנו לא רשומים לאתר של מטרנה (מעדיפים שלא להרשם לכל מיני מועדוני לקוחות שאוגרים פרטים אישיים...). האם אנו יכולים להשתמש במוצרים שנשלחו עבור הדיירים הקודמים?
בתודה ובברכה.

תשובה

א. אין אדם יכול לעשות את זולתו לשומר בעל כרחו.
ב. אמת שאדם מצווה להציל ממון חברו, מדין השבת אבידה, אבל לא כשהוא מפקיר ממונו.
ג. לכן, עליכם לשלוח מכתב רשום אליו, שעליו לבוא ולקחת את הדואר שלו, לרבות המטרנה, תוך 30 יום, וכי מעת שליחת המכתב, כל דואר שיגיע, לא תשמרו עליו כלל ועיקר.
ד. אם יש טלפון, עדיף שתבררו טלפונית ומיד, כדי שתהיו בטוחים שהודעתכם נתקבלה, וכן כדי שלא תצטרכו לתקופת המתנה, כי שמא הם בחו"ל, או חלילה מישהו נפטר ויש לו יורשים. ה. היה ולא נוצר קשר, ואין יודעים על קיומם, גם לא שכניו, הרי הדואר הוא בגדר עובדה ולא בגדר הפקר, ואם הם נפטרו, הרי הדואר של היורשים. ותוכלו להשתמש בדואר ולשלם ליורשים לכשיתבעו אתכם את דמי הדואר, ואתם רשאים לנכות דמי ההוצאות, טלפונים ומכתבים וכיו"ב.