דילוג לתוכן העיקרי

הוחלט על קריאת רחוב בירושלים ע"ש הרה"ג יוסף קאפח זצ"ל

דוד קאפח בנו של הרה"ג יוסף קאפח זצ"ל חושף בריאיון לערוץ 7 כי ע"פ בקשתו של הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל אישרה לפני כחודש עיריית ירושלים לקרוא את הרחוב שבו התגורר הרב קאפח זצ"ל בשכונת נחלאות על שמו. בנו של הרב זצ"ל, דוד קאפח, מספר לערוץ 7 בפתח הכנס השנתי בהיכל שלמה בירושלים- עשור שנים לפטירתו של הרה"ג יוסף קאפח זצ"ל, על מורשתו של הרב ופועלו.

הרב זצ"ל ששימש כחבר בית הדין הגדול בירושלים, ממפרשי כתבי הרמב"ם, מגדולי הפוסקים אשר השפיעו בעיקר על קהילות יהודי תימן בארץ ישראל, מבולטי הפוסקים הישראלים במחצית השנייה של המאה העשרים ובעל תלמידים רבים. נזכיר שהרב קיבל פרסים רבים בינהם פרס ישראל, ביאליק והרב קוק. בנו הרב דוד קאפח מספר על מורשתו של הרב, "אבי ההדיר את כתבי הראשונים, כמו את כתבי הרב סעדיה ואת מורה נבוכים, הוא כתב פרוש על היד החזקה שהתבסס על יותר משלושת אלפים מפרשים, עבודתו גם התייחסה לכל המחלוקות על הנוסח של הרמב"ם והוא הסתמך על הנוסח שהובא מתימן".

לדבריו משפחת קאפח תרמה רבות להצלתם של כתבים רבים שהלכו לאיבוד במהלך השנים, "אבי חונך על ידי סבו הרב יחיאל קאפח רבם של יהודי תימן, הם היו הולכים יחדיו לבית הקברות ומוציאים דפים של ספרים שנגנזו, הם היו מייבשים אותם וכך ניצלו ספרים רבים שהיו בגדר אוצרות של ממש, חלק מהכתבים שמצויים עד היום בכספות בישראל יצאו גם לאור במהדורות שונות". דוד קאפח מספר שהרב יוסף קאפח זכה להערצה רבה ולהערכה בקרב כל גדולי ישראל, "בכל הכנסים לזכרו היו מגיעים לפה מדי שנה, הרב מרדכי אליהו והרב אברהם שפירא זכר צדיקים לברכה ושיבדלו לחיים טובים וארוכים, הרב עובדיה יוסף והרב שאר ישוב, כולם הגיעו לכנסים ונתנו שיעורים בנושאים שונים, אבא היה יושב איתם יחד בבית הדין הגדול והם העריכו אותו מאוד". לדבריו, אחר פטירת אביו, הרב אליהו זצ"ל ביקש מהם ללחוץ על העירייה שיקראו רחוב על שמו, "הרב אליהו, ישר שאל אותנו מה עם רחוב על שמו, כתבנו מכתבים ועד היום הכול התנהל בעצלתיים, עכשיו לפני חודש קיבלנו הודעה שעיריית ירושלים החליטה לקרוא את הרחוב שבו הוא התגורר בשכונת נחלאות על שמו". הוא מספר שבכנס שמתקיים בהיכל שלמה תהיה התייחסות למשנתו של הרב קפאח בנושאים שקשורים למדינה ול"התחלתא דגאולה", "יש הרבה תלמידים שמצטרפים מדי שנה לכנס, תלמידים צעירים שמתעניינים בדעתו של אבא על נושאים אקטואליים, פניתי לרבנים שהיו תלמידים של אבא כדי שיעזרו לנו כדי למצוא כתבים בנושא וחלק מהדברים יחשפו בכנס".