דילוג לתוכן העיקרי

הודעה על פיטורים בתאריך מאוחר

שאלה

אשה שעבדה במעונות יום (שעובדים במשך כל השנה פרט לשבועים בקיץ) פוטרה ממקום עבודתה בתחילת חודש אוגוסט, טענתה אע"פ שאין הסכם קיבוצי במעונות, כמו שיש בבתי ספר והדין המשפטי שבבתי ספר לפי ההסכם הקיבוצי א"א לפטר עובד/ת לאחר חודש מאי באותה שנה, וזאת בכדי שיהיה מספיק זמן לעובד למצוא מקום עבודה חלופי, אך במעונות מכיון שאין הסכם קיבוצי אותה עובדת לא מוגנת והאמת היא שהיא לא מצאה עבודה מכיוון שפוטרה מאוחר (בתחיל אוגוסט ) ובתאריך הנ"ל לא שייך למצוא עבודה במקום חלופי האם אפשר לפי אותו הסכם לתבוע מהמעביד פיצוי על כך שאין לה עבודה. באם הרב יוכל לנמק לי ולשלוח לי תקדימים אומ פסקי דין בעניין אודה לו מאד בכבוד רב חנוך יחזקאל

תשובה

1. אם לא חל הסכם קיבוציע על עובדים / עובדות במעונות יום אזי יחולו דיני העבודה ה"רגילים" על מקרה כזה.
2. יחד עם זאת כדי לברר באופן פרטני האם חל הסכם קיבוצי כלשהו על הגוף המעסיק את העובדת. כיוון שיש גופים אשר צורפו להסכמים קיבוציים לאחר חתימתם, כך שההסכם הקיבוצי חל גם עליהם.
3. הבירור העובדתי נעשה מול הגוף עצמו ובמידה ואין שיתוף פעולה ייעשה הבירור מול הסניף הרלבנטי של הסתדרות העובדים באיזור מגורי העובדת.
4. על פי דיני העבודה ה"רגילים" על המעביד ליתן הודעה מוקדמת מראש לעובד טרם פיטורי העובד, בהתאם להוראת החוק, כל עוד לפי ותק עבודתו. מעביד שלא נתן הודעה מוקדמת לעובד בהתאם להוראות החוק, חייב בפיצוי העובד.
5. לפיכך יש לבדוק האם ניתנה הודעה מוקדמת ומתי ניתנה.