rambam
שאלה
Shalom HaRav,
I was learning Rambam Perush HaMishnah Kiddushin 2:8 (in the kapach/new translation of the PhM) and was a bit confused - is the Rambam giving two separate reasons for why hekdesh and maaser sheni can't work for kidushin. Is he giving the reason of "mamon gavoh" for only hekdesh OR also masser sheni?
תשובה
עיין היטב בפירוש המשנה, קידושין, ב, ח:
א הדבר פשוט שהמקדש בחלקו מקדשי קדשים או מקדשים קלים אינה מקודשת, כי הוא ממון גבוה, ואין עליו חילול.
ב מעשר שני, גם הוא ממון גבוה, אבל ניתן לחללו.
ונחלקו ר' מאיר ור' יהודה, אם כשקידש אשה במעשר שני, חיללו, ומקודשת.
לדעת ר' מאיר, אין דרך חילול באופן הזה, ולכן אינה מקודשת, והלכה כמותו.
ולדעת ר' יהודה, בשוגג – קידש, במזיד – לא קידש.