דילוג לתוכן העיקרי

תגובה

שאלה

לכבוד הרב רצון ערוסי הי"ו
הנדון: תגובה לתשובתך "הדרך להטמעת משפט התורה" – בשבע - פרשת קרח תשפ"ד
החיים השלום וברכה המשולשת בתורה לכב"ת וכל ב"ב שיחי'.
קראתי בעיון ושימת לב את מאמרך היקר המבאר בטוב טעם ודעת סוגיה בעלת חשיבות עליונה של משפט התורה בתקופתנו וראוי לציין את סגנון הדברים הכתובים בשפה ברורה ובהירה בבחינת "תַּפּוּחֵי זָהָב בְּמַשְׂכִּיּוֹת כָּסֶף דָּבָר דָּבֻר עַל אָפְנָיו" ( משלי כ"ה יא').
ראשית יישר כח גדול על דבריו המחכימים "מלחמה זו שאנו בעיצומה תכליתה לפדות את אחינו החטופים" ואני מזדהה עם כל מילה וחבל שמנהיגי הציונות הדתית אינם מפנימים זאת וד"ל...
ולעצם הנושא, אין ספק כי החזרת משפט התורה צריך להיות בראש מעינינו וכפי שהיטבת לבאר את ההשתלשלות ההיסטורית כיצד התגלגלנו למצב השלילי ואין ספק כי המצב הינו כפי שכתבת "מבחינה זו מצב משפט התורה הורע" אבל אין בכך כל חדש כאשר מדינת ישראל נותנת כיום סמכות חוקית לעבור על כל התורה כולה, ובכך הופכת למדינתו של עם שרובו מחללי שבת, אוכלי טריפות ופרוצים בעריות. וכאשר רשות לכל אלה ניתנת מטעם חוקי המדינה, אין לה שום זכות קיום מבחינת התורה!
כולי תקוה הרב רצון כי דבריך היוצאים מן הלב יפלו על אוזניים קשובות ובמיוחד אצל הנהגת המדינה ונזכה להחזיר עטרה ליושנה.
ואסיים בברכת בריאות והצלחה והמשך עבודה פורייה בהדרכתך הנאמנה ובתפילה מעומקא דליבא לרפואת פצועי המלחמה והשבת כל החטופים בקרוב ממש.
בברכה,
מיכאל

תשובה

לכב'

ר' מיכאל הי"ו

כנהר - שלום, וכנחל שוטף - ברכה!

יישר כוחך. נתפלל לאבינו שבשמים, שיערה רוחו ממרומים וישיבינו כולנו בתשובה שלמה ונזכה לגאולה שלמה, שגולת הכותרת שלה, שישיב שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה.

בברכה

רצון ב"ר יוסף ערוסי הלוי