אתמול, התקיימו הפגנות ברחבי הארץ של אותם שסבורים שהרפורמה המשפטית הזו היא הפיכה משפטית, היא הפיכה משטרית.
אילו זכו המארגנים היו מתייצבים ליד הצמתים בצידי הדרכים עם שלטים שבהם יש כיתובים ומסרים, מדוע לדעתם הרפורמה המשפטית הזו מסוכנת, רעה לישראל, רעה למדינת ישראל עם מסרים שניתן לקרוא אותם ולהבין, אז הם היו זוכים למפגן אדיר, עוצמתי שמעביר מסרים שראויים למחשבה.
אבל לצערנו ולדאבון ליבנו לא זכו לכך...
א׳ – הם כבר מראש הכריזו על אתמול כיום של שיבושים לאומי, כלומר: מלכתחילה לא הלכו למסור מסרים בצורה מכובדת, אלא בצורה מתגרה, בצורה מתעללת, שיבושים..
וראינו כיצד הם נאבקים עם השוטרים, כשהשוטרים מנסים לשמור שלא יפרצו לנתיבים סואנים כדי להבטיח את החופש של התחבורה הציבורית החשובה לכל אדם, שהרבה פעמים כבר אמרנו שבכלל התחבורה הזו, יש בני אדם שהולכים לבתי חולים, יש בני אדם שמפסידים פרנסה וכיו״ב, אבל כאמור, נאבקו מאבקים אלימים עם שוטרים כדי לפרוץ את המחסומים, ולהגיע לכבישים שבהם ניתן לשבש את התנועה.
אבל יותר מכך גם סרו קרוב לשלוש ארבע שעות, על רעיית ראש הממשלה שהייתה במספרה בתל אביב ולא נתנו לה לצאת, כלאו אותה... זה מן כלא של שלוש ארבע שעות, אלה הם דברים המתנגשים עם השקפת עולמם, דהיינו: חופש הפרט, חרותו, כבוד האדם, פשוט הם סותרים את עצמם, הם נאבקים מחד על חופש האדם וכבודו ומצד שני רומסים את כבוד האדם, אבל: מעבר לזה גם ניתן היה לשמוע קולות, קולות רבים מאוד ולצערי ולדאבון ליבי, הקולות האלה הזכירו לי את הקולות של מעשה עגל הזהב, ועגל הזהב – הקב״ה אמר משה רבנו ״רד כי שיחת עמך״ עד מצב לא טוב, העם שהוצאת ממצרים שעמדו על הר סיני וקיבלו את התורה, עכשיו הם נוטשים את האמונה הזכה ועשו להם עגל זהב, וזה מלווה שם בקולות, בקולות... ״ויאמר: אין קול ענות גבורה, ואין קול ענות חלושה״ במחנה נשמעים קולות, והקולות האלה לא קולות ניצחון של מלחמה ולא קולות של תבוסה במלחמה, ״קול ענות אנוכי שומע״ אז זה מוזר, מה זה הענות הזה? אז אומר רש׳׳י בשם חז׳׳ל אין קול ענות גבורה - אין הקול הזה נראה קול ענית גיבורים הצועקים ניצחון, ולא קולות חלשים שצועקים וויי, בוא ניסע קול ענות אומר רש׳׳י: קול חירופים וגידופים המענים את נפש שומען כשנאמרים לו, כלומר השומע את הקולות האלה קולות של חירופים קולות של גידופים, שמי ששומע כואב לו ומתענה לשמוע את הדברים הקשים האלה,
ורס״ג אומר: אין קול ויאמר עוד אין זה קול המורה על הניצחון ולא קול המורה על כישלון אלא קולות מעורבבים אני שומע, כלומר: כל מיני קולות, זה אומר בכו וזה אומר בכו וכ״ו, מהקולות הנשמעים בהפגנות אתה רואה חס ושלום, עם בלי מנהיגות, עם אשר לכאורה נלחם למען החירות, נלחם למען דברים חיוביים לדעתו, אבל: העובדה שכל אחד מדבר משהו אחר, ובקולי קולות ובחרופים, ובגידופים זה מראה שמדובר כאן בחולשה..
׳׳רד, כי שיחת עמך׳׳ חבל חבל שהמנהיגים אשר יש להם אג׳נדה מסוימת לא השכילו למסור את המסרים שלהם בצורה חיובית ומכובדת, כי אז היו להיפף מצליחים יותר ובחרו דווקא ביום של שיבושים לאומי שיש בו קול של חירופים, וגידופים זה מראה וקולות מעורבבים, וכאמור פגיעה בכבוד האדם וחירותו, אלה שנכלאו אלה שלא יכלו להגיע לעבודה, אלה שלא יכלו להגיע לבית חולים, וכל כיו״ב..
ואלה הם דברים רעים וחטאים, שצריך פעם אחת ולתמיד, שהחברה בישראל אשר קוראת לעצמה נאורה, תתמודד ותקבע: מה הם דרכי ההפגנות... לא לחזור עוד פעם על חטא עגל הזהב במהדורות מודרניות, הגיע הזמן להתנתק מחטא עגל הזהב, ולהפגין הפגנות שהם כאמור עוצמתיות, מכובדות, וכאמור גם תכליתיות, מצליחות להעביר את המסרים בצורה הטובה ביותר.