קדימות ההצלה של אנשים שונים
קודם כל אתנצל אם קיבלת ממני מייל דומה שכן זה השני שאני כותב היות וניראה שהראשון לא עבר את מחסומי הסיסמאות וכו' השבת קראנו על קדימות בהגנה והצלה לפי דרגות הקירבה. יוסף בסוף התור לעומת המיקנה בתחילתו של המחנה באותה פגישה בין יעקב ועשיו. מכאן גלשנו לנושא הבא: שניים טובעים, גבר ואישה, את מי עלי להציל. (בהנחה ששניהם בעלי קירבה שווה למציל, בעלי משפחות ומחוייבויות שוות, סיכויי הצלה שווים, וכו')+ מחד לגבר ישנם יותר מצוות לקיים העולם הזה, אולם אין האישה בעלת קדושה יתרה... אשמח לקבל תשובה החלטית, ברם, גם אפשרות שרירותית נראית לנו כסבירה (הצל את האדם ממזרח לך) אם ישנה סמכות ו/או הסכמה לסימוכין. מודים מראש, בני משפחות וואכטל וחלמיש תומר וואכטל
אם מדובר בהלכה למעשה, אין לתת תשובה החלטית בדרך זו. כי על המשיב הלכה למעשה, לברר פרטים שונים. הנה לדוגמה. באופן עקרוני וכללי, האיש קודם, האיש קודם לאשה להחיות, כשיש פיקוח נפש לשניהם. והאישה קודמת לאיש לכסות ולהוציא מבית השבי, בגלל ענייני הצניעות. משנה, הוריות, ג, ז, והרמב"ם, מתנות עניים, ח, טו. אבל יש קריטריון נוסף מי שרבים זקוקים לו, כדי להציל את ישראל, אפשר שבנסיבות אלה היה צריך הציל את דבורה, לפני כל מנהיג זכר שהיה בדורה, ושמנהיגותו היתה טפילה למנהיגותה, אם היו נקלעים למצב של הצלתם מפני פקו"נ. כיוצא בדבר יש לדון בדבר העדפת אם מניקה על פני חיי האב, אם הוא כבר אינו במצב שיכול לפרנס.