שימוש בגוויל למזוזה - עדין רלוונטי?
שלום לרב, אנחנו נוהגים לפי שיטת הרמב"ם. לאחרונה ביררתי לגבי רכישת מספר מזוזות הכתובות על גבי קלף, ונאמר לי שלפי הרמב"ם יש צורך בגוויל. בחיפוש אחר מזוזות מסוג זה, מסתבר שהדבר לא מצוי בשוק בכלל, וכמעט ואינו נהוג. שאלתי היא:
א. האם הנושא עדין רלוונטי?
ב. האם הדבר מעכב?
ג. האם אפשר להסתפק במזוזה כזו רק בכניסה לבית והיתר על קלף רגיל?
ד. אם הדבר מעכב, הייתי שמח לשמוע היכן ניתן להשיג מזוזות כאלה, כי לא מצאתי משהו זמין.
תודה מראש.
לפי הדין, הלכה למשה מסיני, מזוזה כותבים דוכסוסטוס, במקום שיער. ואם כתב מזוזה על קלף או על גויל - כשרה. רבינו, סת"מ, א, ט, דא עקא, שרבינו תיאר כיצד עושים שלושה עורות אלו, גויל, קלף ודוכסוסטוס, שם, הלכות ו - ז. ובימינו אין נוהגין כשיטתו, ולכן הקלף של ימינו אינו קלף כשר לפי רבינו, ואין לומר הדוכסוסטוס. ולכן הדרך הבטוחה לפי רבינו, היא לכתוב ס"ת על גויל, וכן מזוזה על גויל. ופשוט, שלפי רבינו, הדבר מעכב. אבל אבותינו בתימן לא פסלו ס"ת על קלף, למרות שלפי רבינו הוא פסול, אבל העדיפו גויל. וכך עשה כל מה שתוכל, וה' יהא בעזרך.