בעניין השמיטה
שאלה
לפי מה שהבנתי כבוד הרב מעדיף יבול נוכרי על פני היתר מכירה אבל מסתייג מיבול ערבי. אבל לענ"ד אפילו יבול נוכרי לא ערבי לא טוב כי הוא מזיק לחקלאים ישראליים. למה לא עדיף להסתמך על היתר המכירה שמארי הסתמך עליו היות ואין פה איזה עניין להחמיר שהשמיטה השנה מדרבנן ועדיף להאכיל חקלאים יהודיים על פני להחמיר על דבר שכזה?
תשובה
אם המכירה נעשתה כהלכה, באמת, ואם אין היהודים עובדים בשדות, מלאכות דאורייתא, אולי אפשר לומר כדבריך, אבל לצערי, יש הרבה סימני שאלה.