דילוג לתוכן העיקרי

עדות של תלמיד על רבו

שאלה

התורה קבעה שבן אינו יכול להעיד על אביו ולהיפך, משום שדעתם קרובה זה אצל זה, וקרבה זו עלולה לשבש את תפיסת המציאות שלהם. אם כך, לכאורה היה ראוי גם לאסור עדות של תלמיד על רבו המובהק ולהיפך, משום שדעתם קרובה אפילו יותר מאשר בן ואביו. מדוע לא מצאנו איסור כזה?

תשובה

באופן עקרוני פיסול קרובים לעדות הוא גזירת הכתוב, שהרי משה פסל להעיד לאהרן אחיו, אף שאין עד נאמן כמו משה ואפילו אצל ה' חוקר כליות ולב. וכן בן או אב אינם מעידים זה לזה, אפילו לחובה לא רק לטובה.