דילוג לתוכן העיקרי

צונאמי בתנ"ך ?

שאלה

הנני מביא לרב את הדבר הבא שנשלח אלי, המראה כביכול את אמיתותו של התנ"ך כחוזה אירועים הסטורים ועתידיים. הנה למשל כאן מירמיהו את מה שקרה בתאילנד ואיזור מזרח אסיה "הצונאמי" ******************** ירמיהו נא לו לָכֵן, כֹּה אָמַר יְהוָה, הִנְנִי - רָב אֶת - רִיבֵךְ, וְנִקַּמְתִּי אֶת - נִקְמָתֵךְ; וְהַחֲרַבְתִּי, אֶת - יַמָּהּ, וְהֹבַשְׁתִּי, אֶת - מְקוֹרָהּ. לז וְהָיְתָה בָבֶל לְגַלִּים מְעוֹן - תַּנִּים שַׁמָּה וּשְׁרֵקָה, מֵאֵין יוֹשֵׁב. לח יַחְדָּו, כַּכְּפִרִים יִשְׁאָגוּ; נָעֲרוּ, כְּגוֹרֵי אֲרָיוֹת. לט בְּחֻמָּם אָשִׁית אֶת - מִשְׁתֵּיהֶם, וְהִשְׁכַּרְתִּים לְמַעַן יַעֲלֹזוּ, וְיָשְׁנוּ שְׁנַת - עוֹלָם, וְלֹא יָקִיצוּ-- נְאֻם, יְהוָה. מ אוֹרִידֵם, כְּכָרִים לִטְבוֹחַ-- כְּאֵילִים, עִם - עַתּוּדִים. מא אֵיךְ נִלְכְּדָה שֵׁשַׁךְ, וַתִּתָּפֵשׂ תְּהִלַּת כָּל - הָאָרֶץ; אֵיךְ הָיְתָה לְשַׁמָּה בָּבֶל, בַּגּוֹיִם. ---- ע"כ הציטוט עכשיו מדובר כאן על גלים וכו ובמילים יָקִיצוּ-- נְאֻם, יְהוָה בסוף יקיצו הם: "צו נאמ י" בדיוק כשם התופעה.
1. מה הרב חושב על דברים כאלה שמוצאים בתנ"ך כל מיני רמזים האם ראוי לעשות כן? האם זה טוב? האם זה מוכיח אמיתות תורתנו? האם אין בזה משום ניחוש? איני יודע כיצד להגיב לדברים כאלה... ברוך תהיה וודה רבה. אשמח אם מרי ירחיב על הנושא.

תשובה

כלל יהיה נקוט בידיני, יחסינו לתנ"ך הוא יחס של קדושה ואמונה, אמונה על העבר ואמונה על העתיד. אנו צריכים לעסוק בו כדי להעמיק את האמונה בקרבנו כיחידים וכעם. אולם, אפילו על נבואות אחרית הימים, שהן מפורטות בתנ"ך, כתב רבינו, שאדם לא ידע כיצד יהיו לפני שיהיו, והרמב"ם המליץ שלא לבזבז זמן על כך. והוא הדבר לאירועים שפוקדים אותנו, אנו צריכים להתעצם באמונתנו מכל התייחסות בתנ"ך שדומה לאירועים שפקדו אותנו, בין אם באמת התנ"ך התכוון לכך או לא.