כללי
שלום לרב
1. היכן שיעורי הדף היומי של הרב? מדוע ירדו מהאתר 'תימני נט'?
2. האם במקרים הבאים חוששין לביטול הקידושין?
א. אדם נשא אשה וחשב שהיא בתולה והתברר שהיא מוכת עץ.
ב. אדם נשא אשה וחשב שהיא בתולה והתברר שהיא בעולה.
3. האם לפי מנהגינו קוראים את הכתובה בשעת החופה? האם רבנו התייחס לנושא? האם זה רצוי?
4. האם רצוי בימינו לקדש אשה בכוס יין?
5. האם רצוי בימינו שהחתן יקרא ברכת הקידושין, או שיש בזה יוהרא? כל טוב יחיאל כולל כפר הרא"ה
1. נתקיים בנו הכלל "אם תעזבני יום, יומיים אעזבך", יצאתי לחו"ל, וכל הללו שהבטיחו למלא את מקומי, לצערי לא עלה בידם, וכששבתי, כבר מצאתי עצמי נשאב לדברים רבים שעמדו בפני, ועומדים בפני.
2. א - ב, דברים שבלב אינם דברים, ורק אם התנה בעל מנת, או בתנאי כפול כתנאי בני גד ובני ראובן, הקידושין יבטלו אם תוכח טענת הבתולים שטען.
3. בתימן, בצנעא, נהגו לקרוא את הכתובה לפני הקידושין. רבינו לא התייחס לכך.
4. מבחינה עקרונית כן, מבחינה מעשית צריך להתיישב בדבר.
5. כל מי שמחזיר עטרה ליושנה, אינו בכלל יוהרה. וכך אני אומר לעניין התעטפות בטלית בליל שבת, שרבים הסירו עדים מעליהם, ועתה הם טוענים כנגד המתעטפים שהם יהירים. נהפוך הוא, אלו שלא מתעטפים הם שאינם נוהגים כפי המנהג.