דילוג לתוכן העיקרי

כמה שאלות

שאלה

שלום כבוד הרב.... אני חוזר בתשובה שנתיים ויש לי כמה שאלות בנושאים שונים...
1. יש לי בחדר תמונה של פנים של אישה שמכסה את הפנים בכמו רעלה ורואים רק את העיניים.... השאלה שלי היא האם מותר לי להחזיק בחדר תמונה כזאת... ואם לא אז האם התמונה הזאת יכולה חס ושלום לגרום לי לכל מיני דברים בחיים כמו עין רעה וכדו'...... ובמידה ואני לא יכול להחזיר אותה האם אני יכול להביא אותה לאחותי או למכור אותה למישהו??
2. ביום שישי בערב אני קורא את הפרשה לבד עם עצמי או עם סבא שלי האם מותר לקרוא ככה סתם את הפרשה בלי תרגום??
3. ביום יום אם אני רוצה להתכונן לקטע מסויים שאני צריך לקרוא בפרשה ביום שבת האם מותר לי לחזור על הקטע החדר שינה שלי כי זה המקום היחיד שאני יכול.... והאם אפשר גם בשעות הערב לקרוא לעצמי את הפרשה בטעמים כמובן?
4. אני היחיד ששומר שבת בבית ומשתדל לקיים מצוות..... הבעיה לי היא שמשתמשים בסירים שאני מכין בהם ספגטי וכדו' שאני אוכל עם בשר גם עם דברי חלב..... ואם מותר לי להשתמש בסיר כזה להכין בו משהו שאני יאכל אותו אחר כך עם בשר ...... הבעיה השניה היא שיש לנו כיור אחד והכלים מעורבבים ואין אפשרות אחרת לשטוף אותם... איזה פתרון יש לי כל עוד שאני חי בבית??
5. האם מותר לקרוא שולחן ערוך או כל ספר שקשור דברי קודש בחדר שינה ועל המיטה?? סליחה על ריבוי השאלות ותודה מראש!!!

תשובה

1. אין איסור בתמונה של פני אישה שמכוסה ברעלה על פניה, ואם אין גופה נראה בתמונה. אולם אם מדובר באישה שהכרת אותה, ושהיתה לך גורם להרהורים - אסור. ובכלל גם אם לא, אדם ירא שמים, וכל שכן חוזר בתשובה שרוצה להתנער מן העבר, ולהתחזק בדרכו בהווה, לא ישאיר דמות נשים בביתו, אלא ימיר אותן בדמויות של צדיקים וחכמים, או מקומות הקודש.
2. כן.
3. כן.
4. צריך להתפלל שיחזרו בתשובה, וצריך לשכנעם בדרכי נועם לפחות לשמור כשרות. ובכל מקרה עד שיסכימו או עד שיחזרו בתשובה כל שימוש שלהם בכלים שלך, בצונן, אין הם אוסרים את הכלים שלך ודי בשטיפה. וגם בכיור, אם אין יוצקים מים רותחים, בשעת הדחק שיש לך, אין ברירה אל לשטוף היטב את הכלים שלך.
5. כן.