עשה בציצית יותר משלוש כריכות בחוליה
לק"י כבוד הגאון רבי רצון ערוסי יצ"ו, ועוד נודה למרי אם יפסוק לנו, מה הדין במי שעשה ציצית, ועשה באחת מן הפתילות בשתים מן החוליות ארבע כריכות במקום שלוש, האם יש לו לפרום כל הפתילה (שכבר סיים אותה) או לא. וחבר רצה לומר שאין צריך והביא ראיה ממה שכתב רבנו, שאם עשה ציצית בלא תכלת אלא מן הלבן בלבד, אין צריך להפריד בין החוליות אלא יכול לכרוך את הלבן ברצף, הא חזינן שאין קפידא איך שיהיו הכריכות בלבן. יורנו המורה ושככמ"ה. אליה כלף
אין זה מעכב שעשה ארבע כריכות במקום שלוש, שהרי רבינו בשו"ת, קלח, לא פסל את שיטת הגאונים, רק העדיף את השיטה התלמודית. והרי מצד הדין, אם עשה חולייה אחת - כשר. אבל בוודאי שרצוי שהכריכות תהיינה כהלכה, כי אם חלק מהחוליות שלוש כריכות, וחלק ארבע, אין זה תואם לא שיטת התלמוד ולא שיטת הגאונים. ולכל שיטה יש משמעות רעיונית, וחבל להיראות כחסר ידיעה. ובהזדמנות שתהיה לו - יתקן.