דילוג לתוכן העיקרי

פלטה בשבת

שאלה

לק"י שלום רבינו" לק"י שלום רבינו" לפני כשנה בערך שאלתי אותך בנוגע לאכילת מאכלים שחוממו על גבי פלטה" בזמן שאנחנו מתארחים אצל הורי בעלי. הייתי בטוחה בתמימותי שבעלי יקבל גם הוא את תשובתך "שיש לדבר עם הוריו ולהסביר להם את מנהגנו" ולא לאכול מאכלים שהם הניחו על גבי הפלטה". אך לצערי" במקום זאת זה גרם לנו להרבה בעיות בשלום בית. בכל פעם שאנחנו נוסעים אליהם הקונפליקט עולה מחדש" לפעמים אני נשארת ממש רעבה כיוון שאני לא רוצה לאכול מאכלים אלו - וזה כמעט הדבר היחיד שיש לאכול.... אני לא מגלה זאת לחמי וחמותי כי אני יודעת שלבעלי יש סיבות שבגללן הוא לא מנסה לדבר על הנושא הזה איתם.
רציתי לשאול אותך האם בכל זאת יש איזשהו צד להקל עבורי. אני רוצה להדגיש שהאוכל המונח על הפלטה מבושל כל צרכו" ואמו של בעלי באה מבית ספרדי" אך לא תמיד היא זאת שמניחה על הפלטה. אני ממש אשמח אם תמצא עבורנו פתרון כיוון שניסיתי להתמודד הרבה זמן" ואני רואה שהבעיות גוברות" במיוחד כשיש לי עכשיו ילדה ואני לא תמיד מצליחה למנוע את זה שגם היא תאכל. אבל הבעיה העיקרית שנוצרת היא בשלום - בית. הורדתי הרבה דמעות על הנושא הזה.
בתודה מראש.

תשובה

א. את הילדה האכילי ללא שום בעיות, לפי שיטתם.
ב. לגבייך, הניחי את התבשיל שהתבשל כל צרכו מע"ש, בשבת, על גבי מיחם או על גבי סיר שיש בו תבשיל, ובדרך זו מוחם לך, וכך אנו נוהגים, ולא חסר לנו דבר.
ג. וה' ירבה באושרכם.
ד. קיימת אפשרות נוספת, אם חמותך תסכים לחבר את הפלטה לשעון שבת, ותניחי את התבשילים על הפלטה בשבת, כשהיא כבויה, ולפני שתדלק.